Články  |  Shop  |  Foto  |  Kalendář 
Supermono – TOP15 časů v Hořicích
Už to vypadalo, že i supermona jsou postupně umírající třída a že se ničeho nového nedočkáme. Ale pak přijel do Hořic Shaun Andrerson a začaly se dít věci. Vloni opět posunul traťový rekord a rozdíl mezi ním a druhým nejrychlejším v pořadí je neskutečný.

Vloni v Hořicích zajel Shaun Andreson ze Severního Irska opět traťový rekord na motocyklu Kramer specifikace supermono a díky tomu se jednoválce staly třetí nejrychlejší třídou na Hořickém okruhu. Jsou dokonce rychlejší než dvoutaktní 250 a i než dvouválcová třída twin. Navíc Shaunovi unikla jen těsně hranice 2:25 a kdoví, jestli jí letos nepřekoná. Na startovce je a určitě ho za pár dní v Hořicích uvidíme. Mimochodem to je čas, který na šestistovkách jezdí střed startovního pole. V sezóně 2018 posunul na jednoválci své hořické maximum i Marek Němeček. Jiných rychlých kol jsme se nedočkali.

1. Shaun Anderson (GBR)           2:25,085               2018
2. Johannes Kehrer (GER)             2:29,117               2009
3. Libor Kamenický (CZE)              2:30,091               2009
4. Karel Kalina (CZE)                     2:31,682               2012
5. Martin Kamenický (CZE)            2:31,887               2012
6. Pavel Jančík (CZE)                    2:32,405               2016
7. Daniel Zornweg (GER)               2:32,754               2015
8. František Loučka (CZE)             2:32,875               2017
9. Christopher Eder (AUT)             2:33,156               2016
10. Alexander Michel (GER)          2:33,746               2017
11. Vítězslav Hatan (CZE)              2:35,136               2015
12. Ludvík Vacek (CZE)                 2:35,206               2005
13. Marek Němeček (CZE)           2:35,240               2018
14. Mario Vilhelm (GER)                2:36,101               2017
15. Nico Kehrer (GER)                   2:36,207               2016

Statistika jasně ukazuje, že Supemono je třída s nejméně vyrovnanými výkony v posledních deseti letech. Aby patnáctý nejrychlejší závodník historických tabulek ztratil na prvního jedenáct vteřin, to u jiné třídy neuvidíte. U 125 SP je to třeba vteřin pět a i v nejrychlejší třídě Superbike jsou to jen čtyři vteřiny.

Za pomoc s udržování statistik opět díky Honzovi Vávrovi.
Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz