IRRC se letos pojede v Holandsku, Finsku, Belgii, České Republice a dvakrát v Německu. Startovní listina dostala za poslední roky opravdu mezinárodní rozměr a uvidíme závodníky ze skoro celé kontinentální Evropy.
Supebike
Největší
událostí je neúčast loňského suverénního mistra – Vincenta
Lonbois. Jeho tým vsadil na jednoho jezdce, který vyhrál v roce
2015 a vloni byl druhý. Je jím Sebastien Le Grelle. Dalším
favoritem a stálicí šampionátu bude Didier Grams a třeba i Johan
Fredriks. Hodně nadějí ale dávám do nováčků. Marek Červený
sice okruhy zná, ale letos pojede celou sezónu na litru a rozhodně
patří k favoritům minimálně na první trojku. Těší mě i
účast finského týmu, který pojede ve složení Juha Kallio a
Erno Kostamo. To jsou také velmi kvalitní závodníci a budou
určitě bojovat o přední příčky. Z našich budou minimálně o
první pětku bojovat Kamil Holán a Petr Bičiště. Uvidíme
opět i Pavla Tomečka a Aleše Nechvátala. Do IRRC se vrátí i
Josef Lukšík. Naše účast bude tedy hojná.
Supersport
Šestky
slábnou a to nejen u nás, ale i v IRRC. Startovní listina se
poprvé za 4 roky nenaplnila. Rozhodně ale bude na co koukat.
Největší favorit na titul je bezesporu Joey den Bensten. Velký
soupeř Marka Červeného z posledních třech let. Konkurovat mu
bude chtít Thomas Walther, který byl vloni jako nováček hodně
rychlý. O bednu bude určitě bojovat i Pierre Yves Bian z Francie.
Hodně si slibuji od účasti mistra z Alpe Adrie - Jochena Rottera z
Rakouska, který pojede IRRC poprvé. O přední příčky by mohl
zabojovat i Kamil Holán, kterému jsou dva závody za den málo, tak
pojede vždy ještě dva na šestistovce. Paradoxně v šestkách má
podstatně větší šance dostat se mezi první tři.
Jsem zklamaný z neúčasti Vincenta Lonboise, protože ať teď vyhraje kdokoliv, tak se budeme moc říct "kdyby jel Vincent, tak to dopadlo jinak". Na druhou stranu příchod finských závodníků, přestup Marka Červeného do litrů a účast Kamila Holána v obou třídách slibuje zajímavou podívanou.