Články  |  Foto  |  Kalendář 
Lukáš Bělič – jak jsem se svezl na dvoutaktním GP
Lukáš Bělič většinou závodí na našich přírodňácích na klasických Yamahách, nebo už skoro klasických SPéčkách Cagiva. V Radvanicích jste ho ale mohli vidět i na 125 KTM specifikace GP s velmi zajímavým rodokmenem. Jak se k tomu dostal a jak to dopadlo? Na to jsem se Lukáše v dnešním rozhovoru zeptal.

Lukáš, jak to vzniklo? Jak si se dostal k této motorce?

Můj vídeňský kamarád Christopher Eder mě oslovil, jestli bych v Radvanicích nechtěl vyzkoušet jeho tréninkovou KTM. Motocykl, na kterém v roce 2012 jezdil Belgičan Livio Loi v Red Bull Rookies Cupu. Že je tento motocykl na prodej a že by byl rád, kdyby byl vidět v akci. Chvíli jsem váhal, protože jsem nikdy na GPčku nejel, ale pak jsem mu slíbil, že odjedu alespoň tréninky.

Jak to probíhalo? Jaké jsou začátky na této ostré technice?

Do Radvanic jsem přijel až v pátek v noci, takže po krátké teoretické přípravě přišel na řadu sobotní první trénink a ostrá seznamovací jízda. Dvě kola jsme jezdili za safetycarem, abychom se seznámili s novým (nesmyslným) retardérem, který vedení závodu stejně nakonec zrušilo. Po zajetí safetycaru do depa jsme byli vypuštěni do tréninku.

Již podle prvních pocitů bylo zřejmé, že převod na motorce není ideální. Radvanice mají spoustu zatáček „za roh“, takže bylo potřeba GPčko „tahat“ přes spojku na jedničku, což já moc neumím a zároveň šestku jsem téměř neřadil. K tomu mi stoupla teplota motoru a já musel zajet do depa za mechanikem. Chvíli to trvalo, než Dušan Novosád přišel na to, že z vodní pumpy vypadl konektor. Po opravě jsem se vrátil na trať, ale už jsem toho moc nenajezdil.

Do druhého tréninku jsem jel se stejným nevhodným převodem, protože Christopher bohužel neměl jiná řetězová kolečka. KTM hold není stavěná na takový okruh. Žádný technický problém se již nedostavil, a tak jsem bojoval spíš jen sám se sebou, abych se rychle naučil s GP-čkem trochu zajet. Ve finále byl můj čas jen o 3,5 vteřiny horší, jak Christopherův na jeho KTM, takže jsem byl spokojený.

Závod si ale nakonec jel…

Večer Christopher s Dušanem překontrolovali motorku a automaticky ji připravili na nedělní závod, takže jsem v neděli nastoupil, i když jsem to původně neměl v plánu. Závod jsem jel bez jakýchkoliv ambicí, protože Radvanický okruh nemám moc v oblibě, kvůli mým pádům v minulosti. 20 vteřin za námi startovaly 250 SP. Jakmile jsem je „ucítil“ za zády, tak jsem se soustředil na to, abych jim nezavazel v boji o bednu a snažil jsem se je pouštět před sebe. Závod jsem dokončil bez pádu a na 9. místě, což je pro mne úspěch při mé premiéře v této třídě.

Jak bys to celkově zhodnotil. Rozdíl oproti SP atd.. A pojedeš na tomto stoji další závody?

Jízdu na GP KTM 125 jsem si hrozně užil. Motorka váží kolem 70 kg, takže se buď staví na zadní kolo při akceleraci, nebo na přední při brzdění. Jak jsem se již zmínil, tak motorka je na prodej. Pokud by se v blízké době neprodala, tak mám slíbeno, že se na ní povozím ještě v Těrlicku, což je trať, která by ji svědčila víc, než Radvanice. Případní zájemci mohou kontaktovat Christophera Edera, který jim rád odpoví na otázky, buď přes Facebook, nebo přímo na závodech.

Milan
comments powered by Disqus
http://www.rstmoto.cz